• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Spring naar de inhoud

  • MARKTEN
    • ZOEK WARENMARKT
    • ZOEK EVENEMENT
    • MARKT TOEVOEGEN
  • PRIKBORD
    • ZOEK STANDPLAATSEN
    • ZOEK PRODUCTEN
    • ZOEK VACATURES
    • ADVERTENTIE TOEVOEGEN
  • TERUG NAAR CVAH

Stichting Weekmarkten Breda zoekt een Marktmanager (m/v) 30 uur per week, eventueel als duobaan

14 januari 2019 By

14 januari 2019 | Vacatures | Terug naar Prikbord

De Stichting Weekmarkten Breda neemt per 1 april 2019 het beheer van de 13 weekmarkten van Breda over van de gemeente Breda. De stichting heeft tot doel het organiseren, uitvoeren en continueren van de wekelijkse warenmarkten te Breda en alles wat daar direct, dan wel indirect, verband mee houdt. Het bestuur van de stichting bestaat uit marktondernemers, actief op de Bredase markten. Het bestuur zoekt voor de
ondersteuning bij het beheer en voor het succes van de weekmarkten een echte doener als marktmanager.

De Marktmanager
De marktmanager is verantwoordelijk voor het uitvoeren van het businessplan van de Stichting Weekmarkten Breda.

Algemeen

  • In opdracht van het bestuur van de stichting zorgen voor de organisatie van de markt en naleving van gemaakte afspraken met de marktondernemers;
  • Bewaking en bijsturing van het ‘markt-retailconcept’ van elke weekmarkt;
  • Stimuleren van samenwerking tussen marktondernemers en samenwerking met het overig bedrijfsleven, specifiek winkeliers en horeca, in Breda;
  • Een positief marktklimaat creëren waarin ondernemers optimaal kunnen presteren;
  • Het op de kaart zetten van de warenmarkten in Breda, qua bekendheid en imago;
  • Rapporteert en legt verantwoording af aan het bestuur van stichting.

Activiteiten/Taken

Accountmanagement

  • Contactpersoon en eerste aanspreekpunt voor marktondernemers, ondernemersvereniging,
    bewoners, gemeente, belangenbehartigers als de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) en de stichting De Markt van Morgen (DMVM) en de klanten van de markt;
  • Informeren, adviseren, ondersteunen van marktondernemers en het bestuur van de stichting;
  • Op de hoogte blijven van relevante ontwikkelingen in Breda en op het gebied van warenmarkten.

Beheersmanagement

  • Toezicht houden op performance van zowel de markt als geheel als de individuele ondernemers op de markt;
  • Signaleren probleemsituaties en deze communiceren naar bestuur;
  • Zorgen voor optimale bezetting van de markt en invulling flexplekken;
  • Organiseren opbouw en afbouw van de markt;
  • Aanspreekpunt bij calamiteiten, verzorging calamiteitenplan;
  • Tijdens marktdag altijd bereikbaar.

Marketing & Retail management

  • Zorg dragen voor een aantrekkelijk assortiment, goede productpresentatie en positieve sfeer op de markt, waarin klanten zich thuis voelen;
  • Woordvoerder/Aanspreekpunt voor media;
  • Ontwikkelen van halfjaarlijks marketing & communicatieplan en retailkalender van de markt, deze toetsen bij ondernemers en laten accorderen door bestuur;
  • Plannen, organiseren en uitvoeren van PR en promotieactiviteiten voor de markt, inclusief bewaking van het promotie budget;
  • Signaleren van kansen voor de markt en adviseren van ondernemers hoe op deze kansen in te spelen;
  • Beheren van en content plaatsen op website(s) en sociale media.

Het profiel van de marktmanager

Persoonlijke kwaliteiten

  • Is communicatief sterk op meerdere niveaus (overtuiging, gastvrij en klantgericht);
  • Is sociaal en flexibel;
  • Spreekt de taal van de ondernemers, maar verstaat ook de taal van de overheid;
  • Is een bindend figuur, bruggenbouwer en teamworker;
  • Is proactief in denken en handelen;
  • Heeft commerciële kwaliteiten en kan enthousiasmeren;
  • Heeft doorzettingsvermogen, is doortastend en slagvaardig.

Professionele kwaliteiten

  • Werkt zelfstandig;
  • Is uitvoeringsgericht;
  • Is in staat om snel een netwerk op te bouwen;
  • Heeft affiniteit, kennis en ervaring met detailhandel en horeca;
  • Kan omgaan met conflicten en belangentegenstellingen.

Aanvullende voorwaarden
De marktmanager werkt via een payroll-aanbieder. Bij een duobaan behoort een ZZP-overeenkomst tot de mogelijkheden. Het gaat om een functie van gemiddeld 30 uur per week. Een flexibele houding ten aanzien van werken tijdens avonden of weekenden is een vereiste. De vergoeding wordt in de sollicitatieprocedure overeengekomen en is afhankelijk van ervaring en opleiding. De marktmanager start z.s.m.

Vragen en reacties
Inlichtingen over deze functie worden verstrekt door de secretaris van de Stichting Weekmarkten Breda, Tjapko Lens, bereikbaar telefonisch op 06-51015008 of per e-mail lensagf@me.com. U kunt uw sollicitatie (inclusief Curriculum Vitae) tot uiterlijk 28 januari 2019 richten aan Stichting Weekmarkten Breda, ter attentie van Tjapko Lens, per email: lensagf@me.com.


Tjapko Lens

lensagf@me.com

© CVAH | Contact